امام جمعه همدان گفت: تک تک آرا مردم در سرنوشت دولت و مجلس شورای اسلامی تاثیر دارد و مردم دقت کنند به چه کسانی رای می‌دهند و مردم مسوولیت پذیری را در انتخاب فرد اصلح ملاک قرار دهند. 
کد خبر: ۸۰۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ 20 December 2019
امام جمعه همدان گفت: تک تک آرا مردم در سرنوشت دولت و مجلس شورای اسلامی تاثیر دارد و مردم دقت کنند به چه کسانی رای می‌دهند.

به گزارش تابناک همدان حجت الاسلام شعبانی موثقی در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو افزود: مردم مسوولیت پذیری را در انتخاب فرد اصلح ملاک قرار دهند. 

امام جمعه همدان با بیان اینکه ذوق‌زدگی برخی از سیاسیون برای اینکه صحبتی از مذاکره می‌شود، طعم خودباختگی می‌دهد گفت: تنها ابرقدرت در عالم خداست و باید همیشه این موضوع را سرلوحه سیاست‌های خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل برخی از سیاست‌ها و تفکرات سیاسیون ما غرب را تنها مرکز رسیدگی به آرزو‌های خود می‌پنداشتند، خاطرنشان کرد: امروز نیز برخی هستند که هنوز چشم امیدشان به آمریکاست و همه دنیا را در آمریکا خلاصه می‌دانند و آن را به عنوان کدخدا قلمداد می‌کنند.

شعبانی با تاکید بر اینکه این اتفاق اشتباه استراتژیکی بود که در سالیان اخیر رخ داد گفت: ما ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های اقتصادی داشتیم که یکی از مهمترین آن‌ها کشور‌های مسلمان منطقه و یا کشور‌های شرق آسیا، چون چین و ژاپن بودند که در جنگ اقتصادی با آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور توجه به کشورهایی، چون ترکیه و مالزی که از کشور‌های بزرگ اسلامی و اقتصادی هستند خوب است، ادامه داد: با ژاپن نیز دنبال میانجی‌گری نباشیم چراکه این راه رفته‌ای است که جواب نداده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نمی‌توان با کسی که دنبال سلطه است تعامل کردف خاطرنشان کرد: باید در مقابل دشمنان و نظام سلطه ایستادگی کرد و با مقاومت به اهداف خود دست یافت.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تجزیه عراق و بی‌دولت کردن این کشور است، گفت: چون دولت عراق نخواست زیر بار سیاست‌های نظام سلطه برود آمریکا در این کشور آشفتگی و نابسامانی ایجاد کرده است.

شعبانی با تأکید بر اینکه آمریکا می‌خواهد جبهه مقاومت را در عراق و لبنان تضعیف کند و در نهایت به ایران برسد تأکید کرد: البته اتفاقات اخیر نشان داد که آمریکا طرف خود را پس از ۴۰ سال هنوز نشناخته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما می‌توانستیم برای کم‌اثر کردن تحریم‌ها به منطقه و ظرفیت‌های آن بیشتر توجه کنیم افزود: می‌توانیم با اخذ تدابیری لازم اثرات این تحریم‌ها را کاهش دهیم.

امام جمعه همدان دربخش دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه امروز راهداری در همه فصل‌ها در جاده‌ها حضور دارد، یاد آور شد: به برکت زحمات راهداران مشکلی در استان وجود ندارد.

وی در پایان به روز جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: رشد جمعیت در استان همدان مطلوب نیست و یکی از معضلاتی است که باید به آن توجه کرد، برخی مشکلات اقتصادی را برای فرزندآوری مطرح می‌کنند در حالی که خانواده‌هایی متمکن‌تر کم‌فرزندتر هستند.

مدیر کل ثبت احوال و دبیر شورای راهبردی جمعیت استان همدان نیز در سخنرانی پیش از خطبه بیان کرد: موضوع جمعیت یکی از مسائل مهم و مورد نیاز کشور است و درباره آن باید بحث و دقت نظر بیشتری شود و تاکیدات مقام معظم رهبری در قالب سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی به دولت و سایر قوا بر لزوم تلاش در راستای تحکیم خانواده تکریم سالمندان، ترویج ازدواج آسان و فرزندآوری به عنوان حسنه جاریه لازمه حفظ نیروی جوان و مبلغ است همچنین رهبری در سخنرانی اخیر خود به باز شدن پنجره‌های جمعیتی در کشور اشاره کردند و همه را موظف کردند در راستای تقویت نیرو‌های مبلغ و افزایش جمعیت برنامه‌ریزی لازم داشته باشیم.

اسد حسن‌زاده، با اشاره به اینکه سوم دی ماه ثبت احوال صدمین سال تاسیس خود را سپری می‌کند، افزود: ثبت احوال طی این سالیان برنامه‌های بسیار موثری را در راستای استقرار ثبت احوال نوین، تسهیل خدمات و خدمات الکترونیک داشته و در کنار ثبت وقایع چهارگانه اقدامات بسیار مفیدی را داشته که یکی از این اقدامات آرشیو الکترونیکی است که با فعالیت شبانه روزی همکاران ما در ثبت احوال محقق شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان بیان کرد: کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و توسعه امنیت اجتماعی به ویژه در راستای حفظ منافع مردم و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی و تسهیل ارائه خدمات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حسن‌زاده در پایان اظهار کرد: بیش از ۸۵ درصد جمعیت واجد شرایط استان کارتشان صادر شده و با رفع موانع در آینده‌ای نزدیک به صددرصد می‌رسیم.

وی در پایان یاد آور شد: خدمات این کارت در اختیار مردم خواهد بود همچنین افراد در راستای حفاظت از منافع خود مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت هوشمندشان را تحت هیچ شرایطی در اختیار اشخاص غیر قرار ندهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار